Det regnar!

Vi sitter på Piteå Golfklubb och myser, ja, i husbilen förstås! Det är skönt att sitta inne och lyssna på regnet och vara säker på att det inte varar över morgondagen - för det gör det väl inte?
I morse vaknade vi på Sana camping söder om Burträsk, helt ensamma och göken ropade, tranorna skrek och det var så fridfullt. Varm dusch och spoltoa fanns det, avgiften betalade man i en blå postlåda, 75 kronor som måste bli 100 då vi saknade växel.
Vi styrde kosan mot Burträsk, bara namnet får mig att flina, jag tänker ju bara på Pistvakt då. Men samhället verkade inte alls så litet och Rolf fick äppelkaka med vaniljglass, så det var helt OK.
Några mil efter Burträsk, upptäckte jag en skylt där det stod Märta E, trädgård. Vänd, vänd! sa jag till chauffören. Han gjorde så och vi hamnade i Vargviksgårdens trädgård hos Märta (hon har varit med i Gröna rum) som har en fantastisk trädgård och plantförsäljning. Det sved att inte kunna fylla bilen med växter, men vi ska ju vara borta två veckor till! Platsen rekommenderas trots lång resa dit. Så småningom kommer bilder därifrån, tror jag.

Vi har kollat in några havsbad men avstår, +5 i vattnet - det är inget som jag gillar. Nej, golfklubbar är bra ställen! Elstolpe, dusch och lite golf, det räcker.

Nu ska vi fixa lite mat, konstigt nog blir man hungrig fast man inte gör nåt!

Kommentarer

Brittis sa…
Åh, så härligt det låter! Hoppas du får tag i en kortläsare så du kan ladda ner bilderna. Jag är SÅÅÅ nyfiken. Ha det så gott och jag hoppas att regnet snart upphör.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!