Långsamt söderut

men även lite väster. Nu är vi i Åsele och naturen har förändrats en hel del. Skogarna är lummigare men det är fortfarande massor med myrmark, alla ortsnamn med 'träsk' i är inte helt tagna ur luften.
Lycksele verkade vara en riktig pärla! Nu stannade vi inte i själva stan, men det var väldans mycket folk där på campingen. Det fanns ett välbesökt bad också med tempererat vatten och dessutom djurpark och någon form av tivoliområde. Tyvärr så höll golfen oss kvar på banan alltför länge och vi ville ju komma till Åsele innan natten, så det här var bara vad vi kunde se på genomresan.
Nu befinner vi oss som sagt i Åsele och ska spela golf där i morgon, även om greenerna verkar vara under all kritik, helt annorlunda mot Lycksele som fick lov att klippa sina två gånger om dagen!
Idag fick jag Rolf att stanna vid ett par tillfällen, första gången när jag länge hade funderat över en gul blomma som växte så rikligt efter vägkanterna och som jag aldrig sett förr. Har sökt på nätet och vet nu att det var getväppling. Nästa gång han fick stanna det var när jag såg en handväska mitt på skogen! Jodå, han vände för han ville bevisa att det inte var en sådan! Han hade rätt - det var en del av någon stackares avgassystem, hela ljuddämparburken!
Nu är det sovdags oavsett ljuset! Natti natti

Kommentarer

Brittis sa…
Och vackert väder har ni, antar jag.
Saknar er.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!