DET ÄR MYCKET NU!

Höstdagjämningen har passerat och idag är det bara tre (3!!!) månader till jul! Har ni börjat tänka på julklappar? Inte jag, inte. Nej det får nog bero ett tag till. Förresten, är det inte ute med paket? Och julmaten, bara onyttigt. Pratade med svägerska M häromdagen och hon ville skrota paketen och åka utomlands istället. Men barnen protesterade. Fast jag tyckte idén var strålande (men läser käre maken detta så bokar väl han en resa och då får jag ågren).

Borde göra en liten städrunda idag, men det får nog också bero. hihi.... ska kanske vänta tills det blir dags för julstädning? Tiden rusar ju med expressfart. Så snart är det vår igen. Ska kanske göra som kära storasyster, inte ställa om klockorna till vintertid när det blir dags - våren är ju bara fem månader borta. Eller nåt. (Positivt tänkande)

Jag övar mig ständigt på att vara 'retired' - vill inte använda det svenska ordet - och snart så är jag tillvand hoppas jag. DÅ ska jag bli retired också! Har nämligen förstått att det är dags för generationsskifte på klubben, men det glömmer jag väl snart och då blir det som vanligt igen.:-( *suck*
Jag tror att jag drabbats av höstdepression; tycker inte att det är kul med kameran, har tappat självförtroendet och samma gäller med målningen. Nu har jag anmält mig till akrylmålningskursen och krokin också och hur det ska gå begriper jag inte! Men det är ju några veckor kvar ännu.

Inte hittade jag en bild heller som passade inlägget - mina bloggvänner är förträffliga på detta - men ni kan få en 'groda' från en patientjournal:
Druckit ett glas rödvin tillsammans med den kokta hummern. Det tyckte jag var ganska kul iaf

Kommentarer

Brittis sa…
Det är verkligen grått väder. Strunta i städningen och greppa kameran. Höstmotiv är verkligen vackra!
Jag ska anmäla mig till akrylmålningen också. Hoppas det finns platser kvar.
Sitter med laptopen i knäet framför TV:n. Vilken tur att jag är vindögd!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!