Morgonpigg och rask

njae, det är väl inte riktigt sant, men jag vaknar tidigt och har svårt att ligga kvar i sängen. Det är för mycket tankar just nu.... Då blir det en sudoku och lite klickande på datorn istället. Guben trynar gött under täcket, han har beställt frukost till kl 8. Få se om jag ställer upp på det.
Fönstren är prickiga av regnet, tror att det har skvättat på hela natten. Det är väl inte annat att vänta förstås, men jag skulle ju vilja ut i kantarellskogen lite till. Hade ju tänkt hinna med en hink lingon eller två också. Igår rensade jag i alla fall mellan stenarna i bersån och dessutom krattade jag ihop häggens löv, asplöven har inte färgats i gult och rött ännu. Och när de faller, då blir det MYCKET!
I år har det vuxit dåligt i vårt woodland. Det fattas vatten förstås, och gödning! Är det ingen som har ett stort lass med hästskit som densamma vill bli av med? Jag vill gärna ha, tror inte att det räcker med en (1) släpkärra, nej det behövs två-tre stycken. Sen läste jag om stenmjöl också. Det ska jag prova. Har i alla fall kommit på att det inte räcker med att köpa hem kogödsel, man måste få ur det ur säckarna också. Men är det tid för det nu, eller ska jag vänta till våren?

Kommentarer

Brittis sa…
Vänta med gödseln till våren!
Stenmjöl är det nya, stora. Men det tar lång tid innan det ger effekt. Det ska vittra först.
Det låter i alla fall som om det är OK med er för övrigt.
Kram
Gunilla sa…
kogödslet lakas ur lite.. men det gör ju all gödsel. Vänta till våren istället med skiten!? Benmjölet kan du nog ta nu- det krävs så lite.
Brittis sa…
Härlig bild, förresten.
Ert woodland är alltid så spännande att besöka. Alltid något nytt att se. Kliar det i fingrarna kan du väl sprida lite bark.
Anonym sa…
LOVE YOU MA & PA <3 /A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!