Bättre å bättre dag för dag

Igår trodde jag att jag alltid skulle vara sjuk, ha ont i halsen och huvudet.... idag är det bättre, kan snyta mig lite lätt och halsen gjorde bara lite ont nu i kväll. Men efter en stadig middag; två kycklingben, guacamole och ostgratinerad broccoli och till dessert en liiiten bit choklad, så känns det riktigt bra!
Har fått uppgifter på fotoklubben (frivilligt förstås) att fota enligt tredjedels-regeln och gyllene snittet. Jag gjorde ett försök häromdagen men fick bakläxa på just det där gyllene snittet. Men jag är inte säker på att dom har rätt *hihi*, men det klart, även solen har ju fläckar. Vill du se mina försök, kolla här. Det är min första bild som blev sågad, sen fick jag vissa tips och gjorde om och trixade lite, och som synes så är det ett svagt rutnät över som visar tredjedelarna och i korsen är gyllene snittet. Nu tycker jag att det blir minst lika bra när det inte följer regeln till punkt och pricka, kolla in bild ...Edit_1.jpg. Den gillar jag bäst (tror jag).
Tyck till

Kommentarer

Brittis sa…
Jag tycker att den sista bilden i sviten av lador är bäst. Den är mer harmonisk.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!