Fyra veckor

till första advent! Visst är det hemskt? Ja, advent i sig är väl ganska vackert, men jul! Klappar, mat, vinter, kallt... Känns drygt, tycker jag. Å andra sidan är det inte långt till 'andra sidan' nyår heller då. Och sen blir det vår, i alla fall så småningom.
Nu vet jag ju att man ska fånga dagen som det så vackert heter. Men vaffan! den är ju så kort. I alla fall håller jag på att lära mig pensionärens svåra konst. Att fylla dagarna med meningsfulla sysslor. Först klippte jag ner sommarens pelargoner, ska försöka hålla liv i dem över vintern. De var ju så fina med polkagrisfläckar. Sen har det varit målning, för de andra i alla fall, jag bara pratade. Det var trevligt och dessutom serverades gott kaffe med bröd (min karaktär går på sparlåga). Nu ska jag försöka hitta några macro-bilder för HK under november....

Kommentarer

Anonym sa…
Tycker det är ljuvligt att höra att du verkligen försöker bli pensionär!

Vad gäller jul så får ni ju komma hit & "bara vara", det tycker jag är såååå mysigt!

Puss & kram A
Brittis sa…
Lugn syrran. Du kommer garanterat att hitta en massa måsten.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!