Försmak av julen


Har varit i kyrkan och fått en dos av julen. Kyrkokören, Sege Johansson m trio, Marit Bergman och Gabriel? Lindborg samt en flickkör. Riktigt skönt, men det klart, det kan aldrig bli som första gången! Då varenda musik-utövande kommuninvånare deltog. Olika körer, skolans elever (mina barn också förstås!) Ja det var fantastiskt! Månne det beror på att jag var 'mera involverad' eller?.... Upp till andra att bedöma, men då var kyrkan absolut fullspikad. Idag var det naturligt manfall på grund av kylan naturligtvis, men kyrkan kändes ganska full ändå. Och jag är tacksam för dosen av julstämning, för här hemma så har jag inte gjort många knop idag. Inga julprydnader, men jag har fyllt adventsstaken med nötter i alla fall. Få se om nåt händer i morgon.
Btw, jag var till doktorn idag och fick medicin. Han gjorde helgaredring, fick både astmamedicin och penicillin. Naturligtvis har hostan släppt, det gjorde den bara jag fick se hans bruna ögon! (Greken du vet, Marita!)

Kommentarer

Anna sa…
Vare sig det var en grek eller inte så är det väl härligt att hostan har blivit lättare.... DU ska vara RÄDD om dig själv mamma!
Brittis sa…
Jag kanske skulle passa på att söka för hostan jag också. Den är faktiskt besvärlig. Och bruna ögon ....

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!