Rapport från Siljan

står det i min bloggrubrik. Så här kommer den. Kallt, kallt, kallt, kallt. Viken är frusen och snötäckt, jag är säker på att Rättviken fryser innan veckan är slut och sen står det inte på med storSiljan. En riktig fimbul-vinter verkar det vara. Men det är vackert! Träden är täckta av rimfrost och jag hoppas att jag lyckas ta mig ut i morgon och ta några kort. Det kliar i fotofingret nu. Jag har ju fotoklubbens utmaning att ta tag i också...
På lördag ståndar årets första julbord! Det ska bli smaskens, tror jag.
Visst är det märkligt hur fort tiden går - det är helt sant att en vecka består av bara måndag - fredag. Lite trist när man är hyfsat ledig och det gärna fick vara vardag lite mera, man blir ju gammal så jäkla snabbt också!

Kommentarer

Brittis sa…
Ja visst är det kallt. Och vackert. passa på att ta många vackra vinterkort som vi kan njuta av när värmeböljan väller över oss om några månader.
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!