Så är det julafton nu

Jag har hållit ut länge och dagen har varit fylld av aktiviteter. Mera läkarsamtal, matlagning, disk, städning, tvättning och lite pyntande. Nej, aldrig mer ska jag åka bort runt Lucia. Måste i alla fall vara hemma minst en vecka före julafton.
Ikväll har vi sett på bingolotto - första gången på flera år, men det är ju lite trivsamt att sitta där och dutta. Förbannad blir man också, för det femte numret kommer ju aldrig i tid! Men det blev en skaplig slant till Childhood-fonden, ett par miljoner tror jag visst. Sen har vi smaskat i oss lutfisk med gräddsås och bacon. R tog en potatis också.
Ja, tack vare läkarsamtalet idag så blev min mage OK igen. Bägge medicinerna som jag fått för hostan (och de funkar bra) är stygga mot magen. Fick rekommendationer att äta Omeprazol och då släppte både diarre och illamående på direkten. Skulle dricka Proviva i samband med tabletten också.
Nu ska jag försöka sova några timmar innan det är dags för nästa skift, är ju inte riktigt klar ännu. Natti

Kommentarer

Brittis sa…
Så skönt att magen blev bättre. Var det grekens förtjänst den här gången också?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!