Nu är det fixat

och tomtarna tillbaka på loftet! Om inte annat så är det skönt idag att vi inte julat till det så mycket den här gången. Det här kostade mig lite svett ändå och pustande.

*****************

En skitkärring måste väl ha en skitunge, visst är det väl så? Och den där skitungen har tjatat på mig om nytt läkarbesök (Tack, skitunge!) och det gjorde jag idag. Kissade i en 5cl Norrlands Akvavit - inte alltför enkelt :-) som sedan skulle avlämnas tillsammans med en liten skvätt blod, inte heller enkelt. Det gör fortfarande ont och blev ett litet blåmärke på fingertoppen. Aaajj!
Sänkan har inte gått ner utan ökat istället och hjärtat pumpar på rätt snabbt också. Feber? Kanske, 37C ca. Inga bakterier i Akvaviten men rejält med vita blodkroppar. Är det samma som äggvita? Självklart måste det vara äggvita i mitt kiss, jag äter ju bara ägg!!! Nåväl, beslutade att avvakta till morgondagen i första hand och sen lämna nya prover på måndag. Jag hoppas på att vakna frisk och pigg i morgon!! Säkert blir det så. Jag ska festa på massor med räkor idag, dricka vitt vin och brain-storma om hur vi ska bygga om på Ågatan. Hoppas det blir många tokiga idéer och att det kommer någon bra ur det och inte bara huvudvärk.

Kommentarer

Brittis sa…
Jag hoppas du etiketterade akvaviten ordentligt. Det är ju lätt att ta fel.

Det låter som om du har en infektion någonstans. Hoppas de hittar orsaken till dina vita blodkroppar som poppar upp på fel ställe.
Anonym sa…
Tack för att du för en gång skull lyssnade på skitunge - är det gärna fler gånger om jag måste!! Men uppfostra skitkärringar är INTE lätt - det ska gudarna veta! /A
Gunilla sa…
*iakttar.. och lyssnar*

Hörni- inse att all detta skit-generationerande kommer från äldre till yngre..
Inger- Du är boven! ;o)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!