Det där med nyårslöften

är ingenting för mig, men julklappar kan ju vara OK. Vi köpte ett löpband till jul, det där som de gör reklam för på TV4. Packade upp, provade en gång var, packade ner och lämnade tillbaka. Sköönt! Det dåliga samvetet gick omedelbart i vila.
Men hur göra nu? Jag måste ju röra på mig och allt kallare än -10 gör mig till stugsittare. Det blev ett gymkort istället. Årskort, så nu jäklar måste jag dit och lyfta skrot! Och idag är det dags igen, då går jag på seniorpass med lite step och stretching. Och jag ska försöka gå tre gånger i veckan under våren och kanske nån extragång om Mallan vill att jag ska gå med, sen blir det väl stillestånd under sommarmånaderna. Då har jag ju golfen och framför allt byggnation som förhoppningsvis ger tillräckligt. Jag ska ju spela MYCKET golf.
Jag har laddat med äggröra, sill och en leverpastejskiva. Allt nersköljt med en kopp te. Och hör och häpna! Jag som aldrig druckit te förr, väljer det framför kaffet. Ja, inte alltid förstås, men en kopp kaffe om dagen brukar räcka. Det var godare när man fick bulle/semla till.....

Kommentarer

Gunilla sa…
duktig du är! Grattis till livsstilen!!
Brittis sa…
Jag uppskattade också gympan. Den var både kul och skön. Och välbehövlig!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!