Kolbulleträff

Igår blev vi inbjudna på kolbulle och glögg hos grannarna. Vädret var vackert, men det blåste alldeles förskräckligt. Maten smakade förträffligt - kan ni tänka! MJÖL är huvudinnehållet i kolbulle - och det åt jag - med förtjusning. (Kan man äta kolbulle över öppen eld på Ågatan? Jag vill ha höns också!)
Men efter att ha blivit 'urblåst', fyra-fem timmar i sol och blåst, så var vi rejält trötta i går kväll. Somnade tidigt för att vara med om vasaloppsstarten. Sen blev R haffad av dotter och dotterson för att möta Anders i Mora. Jodå, han kom i mål och det långt innan kvällen. Duktigt att åka nio mil. Såg att segraren Jörgen Brink grät en skvätt när han skulle intervjuas i TV och minns då när jag var 1½ min före Rolf i mål när vi åkte Koasalauf. Då grät jag också, men det var nog för att jag var så slut!

Kommentarer

Anna sa…
Låter som ni haft en skön helg! P & K
Gunilla sa…
vad är kolbulle egentligen? Tord berättade om,, brunnsborrare(?) förr som stekte kolbullar med superfett fläsk, sen drack de i princip bara kaffe resten av arbetsveckan... 14 koppar om dan!? Fan, de måste komma från Dalarna?
Jag sa…
Kolbulle är egentligen fläskpannkaka, inte nödvändigtvis gjord på mjölk, vatten, mjöl och salt var nog de vanigaste ingredienserna och mycket stekt fläsk. Gottgottigottgott!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!