Svårt att sova

på morgonen! Vaknade långt före sex efter knappa sex timmars sömn. Det innebär att jag somnar på soffan i kväll - tidigt! Och sen piggnar jag till för att inte komma i säng före midnatt.
Tur att dator och internet finns. Måste kolla statusen för Libyen och Japan förstås, men det vore lika bra att avstå! Blir bara deprimerad - vilken framtid har vi människor? Nej, att leva här och nu och vara tacksam att vi lever precis HÄR, trots snö och kyla, det är det allra bästa (fick jag ihop det till nåt begripligt???)..

Måste ju tillstå att det är fantastiskt vackert ute, gnistrande vackert! Testade nya kameran igår. Gillar den riktigt bra, mycket att lära bara. En promenad på långbryggan sent på eftermiddagen resulterade i den här bilden bl.a. Ser att isberget är attraktivt som fotoobjekt fortfarande. Ja, jag tog några bilder också - förstås. Kunde konstatera att flaggan som placerades på toppen av Rättviks egna 'bergsbestigare' hade blåst ner och befann sig på halva höjden nu.
Sedan blev det ett besök i Huset för att kolla om garderoben stod kvar innan det var dags att åka hem och fixa middag innan Körslaget.

Kan konstatera att jag är skjutglad, skjuter först och tänker sen. Men anledningen till att stolpen står lite långt in i bilden - tänker på gyllene snittet och tredjedelsregeln - är att den måste skymma solen! Måste tänka på KOMPOSITION!!!! Den här har jag beskurit och tycker nog att den är bättre

Kommentarer

Gunilla sa…
jag gillar ljuset bättre i 1:an... och var är isbautan nånstans? Vill se...

Och bilder på nya huset så klart. När kommer de?
Brittis sa…
Jag tycker den svartvita bilden är bättre. Tjusigt. Du får nog stor glädje av din nya kamera.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!