Framsteg

Det görs framsteg på bygget.
Idag har R hängt upp överskåpen i köket och fått på luckorna. Jag är jättenyfiken på hur det ser ut! Sen fattas 'bara' bänkskivan och spishällen - och en massa nya kastruller avsedda för induktionshäll. Nåja, ett IKEA-besök råder bot på detta. Han har satt upp fönsterbänk och utsalningar runt köksfönstret också, blir jättebra. Och golvet är klart i köket. Men fortfarande hämtar jag kallvatten på toa och flyttar runt vattenkokaren där det finns ström. LÄÄÄNGTAR efter varmvattenberedaren, kranar och avlopp!
Igår var jag tvungen att gå på systembolaget och köpa ett par vinkartonger för att se till att hyllorna i vinskåpet hamnade på rätt plats. Ja, höjden blev OK men jag får inte in två på bredden, måste tänka ut en lösning. Nåja, jag har nog tänkt ut lösningen men måste istället lösa problemet med att få R att nappa på det också!

Vi har fått två nya dörrar i hallen, den tredje kommer nog på plats inom en inte alltför avlägsen framtid. Blir snyggt enligt min åsikt.

Kul är det i alla fall, det tycker vi båda två!

Kommentarer

Brittis sa…
Oj oj så flitiga ni är! Medan jag bara sitter och funderar över Mayakalendern som jag just nu läser med stort intresse. (Kolla min blogg)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!