Äntligen! Nu börjar det se ut för nåt

Nu har varmvattenberedaren installerats, dock inte det varma vattnet, men jag har också fått kran i köket och avlopp och diskbänk på plats. Dessutom är hällen infälld i skivan, så nu ska Lasse elektriker dit och göra klart. Så blir det hallgolvet nästa. Det börjar likna nåt!
Jag har börjat spackla på övervåningen också, men igår var en 'ledig' dag för min del, jag jobbade istället. Det blev lön åt de lyckligt lottade. Jag tillhörde inte dom den här gången. Men min stela kropp känner tacksamhet för ledigheten! Är lite mjukare idag faktiskt, och det kan ju behövas för den här helgen tillägnas nog vår Tina-trädgård. Måste få bort löv och kvistar i alla fall. Och blir det någon tid över så kanske vi tar en fäbodsväng med kameran - vi får se! Vädret är ju inbjudande med sol, dock ganska mycket vind ser jag.
Nej, nu är det dags för frukost! Ha en skön dag

Kommentarer

Brittis sa…
Jasså, du tilldelades ingen lön den här gången? Bättre lycka nästa gång!
Och det går raskt framåt med huset. Så skönt!
Anna sa…
Vart är bilderna då? Tänk på oss som inte bara kan "slinka" förbi.../A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!