Farbror Doktorn!

Help!

Idag skulle jag leka RUT, skulle putsa fönstren åt Marit med hjälp av en skylift. Det var nämligen en mås som lämnat visitkort där, allra högst upp. Och idag skulle målaren vara där och använda sig av just en skylift. Då skulle jag passa på. Sagt och gjort. Problemet var bara att det inte gick att köra korgen ända ner, så jag fick stå i spagat och lyfta in foten i korgen. Då sa målaren att jag skulle ta andra sidan istället. Varvid jag försökte lyfta ner foten/benet igen men skon fastnade och jag föll handlöst på rygg. Och hur jag kunde ta emot mig med handen, det begriper jag inte. Nåja, jag putsade fönstren och sen fortsatte jag med tapeter och spackel på Ågatan, men det blev ondare och ondare. Slutade med läkarbesök och jag ska på återbesök i morgon för röntgen för att se om något är trasigt därinne. Hiskeligt ont gör de iaf. Och jag som har så mycket spackel och målning kvar, dessutom Bakslaget....
Men det har varit härligt väder - det gillas

Kommentarer

Anna sa…
Men "otursmamma" - håller tummarna för att det bara är en rejäl stukning...Rusten kan du ju leja bort till Marit =)men bakslaget vette fasen, han står i hallen & svingar på kvällarna!! Ringer dig sen...Kram A
Brittis sa…
Jösses! Hör av dig sedan.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!