Nere är målat och klart!

Idag vaknade jag 04.18 och hade kramp i benet/foten. Nåja, med lite uppstigning och stretching så hittade jag rätt såsmåningom och lyckades häva eländet.
Men nu börjar jag känna av allt klättrande på pallar för att nå upp och måla mot taket, tapetsera och spackla. Tittar avundsjukt på Lollo Carter i Äntligen hemma, som står lugnt på golvet och målar med rollern på långt skaft. Inget klättrande där inte. Men hur f..n får hon till fina kanten mot taket!?
Det gör ont i tummarna (artros?) och i handleden som ju tack och lov inte verkar vara bruten, i ryggen, höfterna och knäna. Och fötterna är stela också. Jag tror inte att vi gör det här till en ny inkomstkälla genom att köpa och reparera för att sedan sälja, vi har skojat om det. JAG är iaf för gammal. Men visst är det roligt...
Igår målade jag hallen för andra gången, så nu är den klar fram till trappan. Och bara rörmokaren har installerat varmvattenberedaren så kan Rolf lägga golvet i nämnda hall. Bänkskivan kommer nog på plats idag med kranar och häll. Ska bli härligt att kunna använda toa till det den är avsedd för och köket till kök.
Javisstja, jag har några penseldrag kvar runt dörröppningar och dessutom fönsterbänkar som ska kvistlackas, grundas, spacklas/slipas och målas. Sedan blir det dags för övervåningen...

Kommentarer

Brittis sa…
Jojo, så går det när man vägrar att ta paus ibland och slappa av när syrran erbjuder sig att komma och bjuda på färska muffins om du/ni står för vattnet och kaffepulvret. *ler försiktigt*
Anna sa…
Är de så "ouppfostrade" =)
Ont i tummarna får jag med när jag målar så det ligger nog i släkten, handlovarna också....Ta det LITE lugnt iaf.../A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!