Nyförvärvet

Japp, nu står den där och tar plats! Kaffemaskinen från Melitta.

Gott blir det iaf - jag tog en kopp efter frukosten idag, snabbt och enkelt. Men det klart, jag har ju inte gett mig på rengöring ännu. Då blir det kanske andra tongångar. Men den står där och glänser! Rapport kommer så småningom.

Inatt har jag sovit bra, ända till 9 faktiskt. Det känns skönt, för ikväll blir det bowlingen med golftjejerna. En timmes bowling och sen lite god mat och trevligt sällskap. Ska bli kul.

Just nu pratar R om att gå ut och gå. Tja, det är ju fint ute men kanske vi får hem torktumlaren idag, då måste ju nån vara hemma och ta emot - eller är det bara ett svepskäl från min sida? Borde gå till fotoaffären och lämna in ett papper också. Vilket påminner mig om att det var stora 'garantidagen' igår. Lämnade in min 7D (kamera) som inte tål kyla och värme, då går den inte att stänga av. Ska också ha min lilla Canon fixad, en som jag kan ha i fickan när jag är ute bara för att gå. Köpte också nya joggingskor, snubblade på sulorna vid gårdagens runda. Det visade sig att de gamla var 5-6 år om inte mer! Har limmats i sulan en gång, men nu fick det vara nog! Sen var jag in i sportaffären och fick lyset på min nya cykel lagat. Enkelt, det var glappkontakt. Så nu kommer jag att se och synas. Känns bra att ha allt gjort, det har legat över mig länge!

Kommentarer

Brittis sa…
Då kommer vi snart och ber att få prova nyförvärvet.
Jag sa…
Ni är så välkomna!
Anonym sa…
Å jag vill också ha!! Smaka kaffet vill säga - sen har jag hört att kaffemaskin är åretsjulklapp till snälla barn (tänkte närmast som ett tips om fantasin tryter ;)) /A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!