Tomtar på loftet

Det skramlar uppe på vinden, R är där och tilläggsisolerar. Landgång bygger han också, så att vi kan fylla med prylar där! Synd att jag har slängt så mycket - den största delen av mina gamla tavlor. Ånger, ånger...

Utanför står slambilen och spolar, suger i avloppsbrunnen i huset nedanför oss. Hoppas att det inte är nåt sånt krångel. Skitjobb, kan man säga.

Jag ska nog baka en sockerkaka och ta med till Falun idag. Ska nämligen besöka lillebror som har kryat på sig såpass så att han fått lämna Uppsala akademiska. Fick en bild på honom där han är väl paketerad, men pigg säger han själv. Bra!

Annars är allt OK, spelade bowling igår men det gick dåligt. Har blivit svagare i händerna - tappade klotet bakom mig, som tur var inte på fötterna - så jag måste köpa nytt klot som jag orkar kontrollera. Undrar om mina onta tummar är nån form av reumatiskt? Skyller väl på det iaf.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Anonym sa…
1 kolla upp varför kraften i händerna sinar
2 Va härligt att bror piggar på sig!!
3 Härligt att ni har det bra & att ni har tomtar på loftet ;))

PuSs A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!