En hel månad

sen jag skrev sist! Men jag har varit fullt upptagen med bokslutet för golfklubbens räkning - bl.a. Nu tror jag att jag gjort mitt i det fallet iaf, åtminstone för den här gången. Kommer att sakna pusslandet med siffror... Här är kallt som faen. Gillas inte! Så idag har jag gått härhemma i långfillingar och tjocka sockor och bara njutit av att vara ledig. Var tvungen att ta en promenad runt 'stan' på em, passade på att då gå in till optikern för att kolla bågar. Vill ha några med lite mer färg. (De jag föll för - åtminstone idag - var knallröda!) Beställde tid för synundersökning. R tyckte att priset för nya glasögon för mig motsvarade resa tor till Thailand för oss bägge tillsammans, måhända har han rätt! Nåja, en synundersökning kan jag väl kosta på mig. Frågade i affärerna efter nya vantar men det fanns inga som jag ville ha - ska vara fleece, smidiga och varma - så jag måste väl laga de gamla (minst 10 år sen jag köpte dem). Sovdax!

Kommentarer

Brittis sa…
Åk till Thailand och köp glasögonen. Jag har lagt ut mer än 10000:- på glasögon jag inte kan använda.
De enda glasögon jag kan använda köpte jag för ca 1000:- i Phuket, Thaland för >5 år sedan.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!