Vernissage två gånger idag

Idag var det årsmöte och vernissage i Konstföreningens regi. Vernissagen var välbesökt och det var mycket hög klass på de utställda bilderna. Fantastiskt så mycket vackert som produceras av våra medlemmar! Så har du inte varit där, är det hög tid att göra ett besök. De hänger kvar ca två veckor, så vänta inte. Efteråt var det vernissage i stora konsthallen - där vi amatörer inte är välkomna att hänga - av en erkänd konstnär, Karin Ögren, också öppnade sin utställning. Men erkänd eller ej, vår medlemsutställning var i alla fall mera välbesökt! No more comments... Sen var det sportTV för hela slanten! Måste ju kolla när svågerns barnbarn (Rolf är farbror till hennes mamma) åkte slalom i Åre. Med startnummer 51 så tog hon sig ändå till elfte plats! Bravo Natalie! Rättvikstjejerna Anna och Tessan fick ännu bättre placeringar, tionde resp fjärde-plats för dom. Heja Rättvik! Men nu är TVn tyst, Rolf surfar och jag skulle gå och ta mig en tupplur tänkte jag, men jag ska nog meditera istället, allt för att få tavelduken att tala med mig och be om en färgklick här och en där. Nja, men kanske för att det ska flöda in någon bild i min skalle, som för övrigt var ganska OK! Tack och lov för det.

Kommentarer

Brittis sa…
Ja, vernissagen var verkligen välbesökt. Och i Konstföreningens lotteri fock jag 1:a vinsten! En fantastiskt vacker tavla av Charlotte Adde! Jag blev superglad.
Anna sa…
Du väljer att lägga in ett "ganska" till OK vad gäller skallen...vad menas? Raka rör morsan ;) /A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!