Golfandet är på tampen



Idag är sista dagen för golf här i Skåne, nu blir det inget förrän vi kommer hem. Men jag vet att de öppnar banan hemma idag. Hoppas att de får vackert premiärväder. Om jag inte minns fel så skulle det vara städdag också. 


Vi har nu avverkat Söderåsens GK, Äpplegården och Åkagården, igår Allerum och idag blir det Ängelholm. Vädret har inte varit det allra bästa, men igår klarade vi oss igenom 17½ hål innan det kom regn, tack och lov bara några stänk.Men det kan man inte säga om Åkagården, där det blåste och regnade rejält.  Onsdagen - fridagen - bjöd på regn, men i övrigt har det varit mulet och blåsigt. Måste säga att det känns i kroppen av all golf - trots alla timmar jag lagt ner på gymmet. Roligt är det och sällskapet är som vanligt trevligt. Vi äter gott varje dag och efter middagen blir det Gin Rummy. (Oj då, nu upprepar jag mig)

Kommentarer

Brittis sa…
Det låter härligt trots vädret. Hoppas resten av resan blir lyckosam.
Vi håller ställningarna.
Jag flyttar dina orchidéer lite in i rummet. De gillar inte det skarpa solskenet.
Hälsa gänget.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!