...och idag regnar det!

Onsdag är vilodag v17, så ock i år. Inte beroende på regnet alltså utan på våra otränade kroppar. Två dagar med golf, sen vila. I morgon är det dags igen, men som sagt, idag var det utflyktsdag.
Ett besök i Kullabergs nationalpark och drivvedsbyggnationen Nemis stod på agendan. Efter lite klickande på gps:en och information från en lokal sopkörare så lyckades vi hitta rätt. Men jisses, så mycket sten innan vi lyckats ta oss dit. Regnslippriga rötter, boklöv, stenar, jord och makalöst brant innan vi nådde ingången till Nemis.(tack Stefan för att du fotat! - hoppas du inte misstycker att jag länkar till bilden). Själv nöjde jag mig med att stanna just där, men det var ändå imponerande. Att klättra uppför var konditionskrävande men jag behövde inte vara så rädd för att halka då. Kul upplevelse ialla fall. Men det var skönt med en dusch efteråt, jag hade blivit rejält svettig. Kaffe och morotskaka och en liten skvätt martini - whisky åt gubbarna - gjorde att det känns helt rätt med lite eftermiddagsvila, så så får det bli. Nu ska jag slumra en stund!

Kommentarer

Brittis sa…
Det låter som om ni haft en händelserik dag. Lycka till i fortsättningen.
Ett tjockt kuvert var med i posthögen som jag bar in. Byggnadslovet, månn tro?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!