Härlig morgon idag igen

Igår firade vi det nya altangolvet här hemma. Rolf spikade och skruvade, nja det sistnämnda gjorde jag en stor del av iaf, så svetten lackade och nu är det klart. Fint blev det men det är ändå en hel del arbete kvar innan den formidabelt stora gräsmattan är i gott skick. Kan den vara 20 kvm tro?

Jag har en hel massa krukor som ska fyllas med jord och plantor. Plantvalet är viktigt för de måste vara tåliga, vi är ju inte hemma hela tiden antar jag. Samtidigt vill jag att det ska blomma vackert förstås. Kan kanske få några råd hos blomsterhandlaren... Lavendel? Ringblommor (kan väl sås nu)? Nån pelargon kanske, ja vi får se. Ska gå ut och ösa jord nu på morgonen...

Det här med datorn får nog ligga på is ett tag tills jag fått nya batterier till musen, den hackar och hostar...

Kommentarer

Brittis sa…
Passa dig för ringblommor. Nästa år får du stanna hemma och rensa ringblommor över alla dina 20 m2.
Men lavendel blir fint.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!