Just nu lite sol

för ovanlighetens skull. Det har varit väder som i oktober ungefär, kallt och regnigt - trist alltså.  Tänkte anmäla mig till måndagsgolfen men tycker att molnen verkar hotfullt blå. Iofs en blå färg som jag tycker är vacker, men...
Spelade igår i Säter startade i regnskurar/-skvättar men efter nio hål sa kanslisten att nu skulle det sluta enligt yr.se, jodå, han fick rätt, skvättandet slutade och det blev hällregn istället! Men min idé om regnskydd på golfbanan kommer närmare och närmare en prototyp! Säkert lika galet som med stolen som motvikt på seglet som kunde beskådas på bild lite tidigare i veckan, men om det funkar så vore det ju jättebra.  Det gick åt skogen i Säter iaf. Matchspel och jag förlorade med 2/1. Synd för mina lagkamrater, men de gjorde ju inte så mycket bättre heller. Rättviksdamerna fick 1 poäng och förlorade 3 till övriga Huldor. Annars har jag spelat en hel del golf och det har gått bra förutom gårdagen. Men nu känner jag det i baken, och jag måste äta en Alvedon före start och en efter nio hål. Då klarar jag ryggen hyfsat.
Sen har jag fått en ny leksak idag, kommer nog att visa resultat av den här på bloggen. Ska strax gå och testa.

Nu börjar jag bli bortskämd! En ny leksak förra veckan (iPhone) och nu en till! Yippie!!!

Kommentarer

Brittis sa…
Vad då för leksak? Nu blir jag nyfiken.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!