Regn och rusk

riktigt innesittarväder faktiskt. Tack och lov så avbokade jag två dagars golfande med tjejkompisarna (glad med tanke på regnet, det var dock inte orsaken!), men jag ska iväg och spela klubbgolf ikväll - är det meningen iaf.
Igår var vi på botanisk utflykt - hittade massor av den fridlysta sällsynta guckuskon! Kul - jag fick några bilder trots alla hungriga myggar. Så i år får jag vara nöjd, har fångat både mosippa och guckusko.
Nu är det läge att göra matsedel (!) för veckan, måste äta mycket mera grönsaker. All den här sillen har satt sina spår i form av svullna fötter och ben. Men gott är det minsann! Och nu har jag ätit så lite grönt under så lång tid att det är svårt att få till nåt, det som jag var så bra på förut. Men idag vill Rolf ha stekt fläsk och stuvad vitkål. Det kan det kanske bli.... Först uppehåll tack, så jag kan ta mig till affären. Skåpet är nämligen tomt på allt utom SILL.

Kommentarer

Anonym sa…
De säljer många grönsaker på Hemköp för 10:-/kg. Kokade soppa på de olika grönsakerna, toppade med laxfilébitar och redde med grädde. Gott med en smörgås till.
//BM

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!