Sommar i stugan

Har tillbringat några härliga dagar i sommarstugan. Kom ut sent fredag kväll efter golftävling med efterföljande salladsbord och prisutdelning - ja jag blev utan pris förstås, men hade trevligt. När jag kom till stugan så hade Rolf fått fart på köksspisen och det var varmt och gosigt därute. Var bara att krypa ner i den sköna sängen och sova några timmar. Lördagen ägnade Rolf åt att försöka få fart på pumpen men blev tvungen att åka till CO i Insjön och komplettera med några attiraljer. Jag städade besticklådorna och njöt av den goa värmen i köket.
På kvällen hade vi väl nästan gett upp, då kom Inger och Stig och delade middagen med oss. Trevligt, som vanligt. Söndag morgon efter frukost - vi sov länge - så knallade vi iväg till BM o CG för förmiddagsfika. Så blev det bråttom hem för snälla grannen Bengt kom och kollade på pumpen. Men det funkade inte så Rolf la ner projektet efter att vi hämtat in slang och bottenventil med båten för att koppla om och testa pumpen på annat ställe. Tyvärr kom regnet samtidigt och plågan KNOTT satte in. Vi fick skynda oss in i hiskelig fart innan regnet vräkte ner. Rolf somnade på soffan och jag på sängen. Sååå skönt!
Nu är vi i Rättvik och det är skönt det också. Spanien vann med 4-0, rättvist eller inte - har inte en aning men nu är det kanske slut på fotbollsföljetongen för den här gången. Jag har säkert missat nån serie som jag börjat på, måste kolla vad det är för nån?! Men nu är det sovdags - natti, natti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!