Det är härligt

när man uppnått vissa mål.
Mål ett var att få huset på Ågatan målat, två gånger t.o.m. Och nu är det gjort! Båda våra fantastiska flickor har varit här och hjälpt till så nu behöver vi inte fundera på det nåt mer. Snöskydden har också kommit på plats. Anna och Rolf har stått i skyliften med penslar i bägge händerna och målat. Nja, lite överdrift är det kanske, men det gick jättefort iaf. Mycket färg gick det åt, men antagligen har virket torkat rejält sedan förra året (trots den regniga sommaren) och vi har kanske räknat lite fel på kvadratmetrarna också.
Sa jag, att det blev jäkligt bra?!! Det blev det.
Ute vid stugan så ligger det till på det viset att fönstren kommer v 34 och om jag inte misstar mig så är det nästa vecka. Men det är målningsdax där också. Jag har rödfärgat räckena runt altanen, men det ska målas vitt på vindskivor mm, och sen ska innerväggen målas, förmodligen i Ågatshusfärgen. Vi har en hel del kvar av den. Sen är det rödfärgning av resten av stugan också, gärna i år!

Under helgen har vi utnyttjat Peo så 'lillstugan' har hissats upp, men inte kommit på rätt plats än förstås. Och de lyckades få vatten upp till huset via pumpen också. Jättebra!

Sen har vi hittat ännu mer kantareller därute också - och jag som har plockat totalt en liter i hela mitt liv förut, fick bära hem fulla skjortan!
Inte dumt alls.

Kommentarer

Gunilla sa…
åh så härligt. Ta mer bilder på stugan??? Jag är så nyfiken
Brittis sa…
1. Färgen på huset på Ågatan är jättefin!!
2. Jag längtar ut till stugan!
3. Jag vill också plocka svamp!
Gunilla sa…
och nu såg Livet till att du tar det lite lugnare en stund! Tänk så bra att man har koll på dig, från ovan?
Blir du bandagerad eller gipsad efter svanhoppet från flotten?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!