Gräsänkeförmiddag

Rolf försvann strax före sex i morse, han gör sin årliga tjänst på golfklubben nu under Rättviksveckan, den 50:e i ordningen! Nää, han har inte varit där och jobbat så länge, bara de senaste 6-8 åren. Det ger mig en 'ledig' dag som jag spenderar på - ingenting! Hade planer på att köra dammsugaren, göra veckomeny, åtminstone lördagsmeny, jobba lite i min Art Journal, gå på bibblan, handla, bädda rent i sängarna, ja, massor! Men som sagt, det blev ingenting! så till lunch får jag äta en gammal fläskkotlett med lite grönt till och vad middagen blir, det vet jag inte. Ska tänka....
Nej, det gick inte!
Men solen skiner iaf och jag skulle vilja ta några fina bilder innan alla löven ramlar av men av det blir det intet heller. Är lite hindrad av mitt knä som inte är kurant ännu. Men jag har kastat kryckorna!
Nej nu ska jag skriva inköpslista! Ha det

Kommentarer

Brittis sa…
Var lycklig över din gräsänkeförmiddag. Som blev en hel dag - nästan. Att göra ingenting ibland är mycket hälsofrämjande.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!