Nu är det kört!

Totalt kört med fotografering! Jag har nämligen förlagt/glömt/tappat batteriladdaren till min nyaste kamera. Har letat härhemma och i stugan - ingenstans finns den och snart är batteriet totalt tomt i kameran. Kvittar förstås, jag är värdelös på att se bilder just nu, men jag vill ha kameran redo ifall att jag får lust. Så det så.
Har gjort lite nödvändiga saker idag, fixat konstföreningens bokföring och medlemsregister, och sen for vi till stugan. Rolf hade lite jobb kvar där och jag tog med en hink lingon som vi plockade igår, ja, vi plockade en kunt full också, men idag rensade jag sex liter och fick ner dem i frysen. Känns skönt. Sen gick jag en runda och hittade några kantareller och en taggsvamp. Det känns lyxigt att hitta små gula, det är jag inte bortskämd med. Men mitt knä är inte helt OK, det går dåligt att ta sig fram i skogen. Måste nog uppsöka läkare vad det lider. Svullnaden har gått ner riktigt skapligt, det är inte helt bra förstås, och jag kan  nästan  ta mig nerför trappan på vanligt sätt. Det har gått fyra veckor nu, nån sa att det kan ta upp till sex!
Usch, så osolidarisk Rolf är - nu har han ätit en glass också och jag får möjligen en morot!

Kommentarer

Brittis sa…
Åh, så avundsjuk jag blir. Vår planerade resa till stugan gick åt pipan. Och vädret som blev så fint! Och i morgon blir det nog inte heller av.
Spara lite svamp och lingon i skogen till mig i alla fall. Jag vill också ha!
Bror sa…
Jag har många laddare hemma av olika varierande slag.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!