Lite sammandrag

Man kan inte säga att jag är särskilt bladdrig här på bloggen. Nej, sparsam skulle jag vilja säga. Det har hänt en del sedan sist; vi har fått insatsen monterad och nu väntar vi på sotaren som ska kolla installation och skorsten. En liten sotning också, det är inte gjort sedan 1990! Men det ska bli skönt att kunna elda och få varmt och gott därinne. Det blir nog en testnatt innan vintern..., blir spännande!
Nu väntar en semestervecka, ska bli skönt det också. Sugen på sol och värme efter den usla sommaren.
Helgen som var hade vi Tidaholmsbesök, trevligt trevligt. Tord lämnade en stor hög med litteratur för mig och sis, förfäder ända tillbaka till 1600-talet. Det ska jag ta itu med lite längre fram... Tack Tord för allt arbete du lagt ner, det är minst sagt massor! Vet inte hur jag ska kunna kompensera dig, kanske genom att skicka ner fiskkryddan som du glömde??? Nåja, hittar väl på nåt.
Idag har jag varit till läkare och sedan frissan. Fick en remiss till ortopeden av den förstnämnde och blev snyggt klippt av den senare. Vad gäller remissen så tror jag att jag behöver den, kan fortfarande inte gå nerför trappan 'som folk'. Måste ta ett steg i taget och det är tidskrävande. Men det tar väl några månader att komma till lasarettet, olyckan skedde ju mitten av augusti så nu är det två månader. Två månader till och jag har kanske vant mig men det hoppas jag inte, hellre att jag är återställd då. Nu ska jag gå till sängs och läsa Håkan Nessers senaste, verkar lovande.

Kommentarer

Brittis sa…
Instämmer i det där med Tords jobb. Hur ska vi kunna tacka?!
F ö önskar jag er en skön semester. Hoppas ni får fint väder.
Gunilla sa…
Mmm,, tack för en trevlig helg, alla! Jag har fortfarande fullt sjå med att sova ikapp!*S*
Anonym sa…
Njut av solen ...puss puss A

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!