Vintermorgon attô, vad annat att vänta!

Den där globala uppvärmingen tror jag inte alls på! Det blir bara kallare och kallare. Jaja, jag vet! Uppvärmningen gör att isarna smälter, kyler ner golfströmmen så den går djupare och därmed blir det kallare här. Men jag läste nånstans att mätningar de gjort nånstans nångång visar på att ökade utsläpp inte påverkar klimatförändringarna på samma sätt som påstås. Men fråga mig inte hur och vad - nej inte nåt, det är för tidigt på morgonen ännu!
Kallt är det iaf, och golvet i sovrummet var som is för jag har haft fönstret öppet hela natten. Men jag sover hyfsat då!
I fredags var jag ut till stugan och höll elden igång samtidigt som jag rensade ur skåp och lådor. Verkligen välbehövligt - det finns hur mycket husgeråd som helst, så jag måste sortera bort en hel del. Men det är svårt när jag har den där 'det kan vara bra att ha'-mentaliteten! Kanske går det lättare när jag ska plocka in prylarna igen?! Hoppas på det....
 Vad gäller elden så fick jag upp temperaturen inne från +4 till +17 på några timmar. Förstås så fick jag hjälp av solen också. R har gjort ett riktigt hästjobb med hammare och såg, tur att han tycker det är roligt. Det blir jättebra alltihop. Idag blir det lite värre att få upp värmen men jag ska göra mitt bästa, ska ta med lunch dit så det är bäst att det lyckas, annars blir det kallt om rumpan.
 Igår var jag till Sandviken, var nämligen ensam hemma då guben följde med till Sälen för att hjälpa till med flytt av en köksfläkt. Då passade jag på att ta en tur i solen. Vägbanan var lite lurig när jag åkte dit även om jag inte drabbades men jag körde förstås försiktigt, men hemvägen var helt OK även om jag var trött till tusen. Knaprade äpple mellan Hofors och Falun, sen drack jag skvättvis med vatten och sjöng. Tur att jag var ensam för det lät nog för jäkligt!
Hur det var med familjen där? Bra, frånsett ont i ryggen och misslyckade kokosrutor. Fick god lunch, broccolisoppa och kaffe. Tack!

Kommentarer

Brittis sa…
Det ska bli kul att komma ut och se hur det framskridit med bygget.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!