Att leva i nuet

Idag har det varit en skön dag, först frissan - precis i tid för att missa dagens träningspass! Synd, egentligen, men det är ganska skönt att lata sig lite vilket jag också gjorde under förmiddagen. Jo, jag fixade en försäkringsftåga, besökte biblioteket i ett ärende angående söndagens redovisning av Siljanscupen. Själv har jag inga bilder med i den tävlingen, men vi är ju arrangörer av årets upplaga.
Jag passade på att kolla höstsalongen - jäklar, så fina tavlor det fanns med! Gunilla Ws kossor och kvinnor, Berit Ms ljusfyllda tavlor, Dan Nygårds, ? Utbys, Juli Hellströms spelänglar i keramik. Oj, så imponerad jag är. Ja, det var fler som blev kvar i minnet och anmärkningsvärt är att de flesta var kvinnor. Kul det också! Måste nog gå dit och njuta en gång till och har du inte varit där, så passa på! Tavlorna hänger kvar till Anna-dagen.
Sedan var det dags för ABF och målarpenslarna. Vi har jätteskoj, massor med prat om allt mellan himmel och jord och många glada skratt. Så mycket måla blir det inte alla gånger, idag tog Helen priset, hon hann bara med att vässa sina pennor! Själv försöker jag få till en tavla som berättar vad Tina är för mig, inte alltför lätt. Det fattas nåt i högra hörnet! Och det gröna blir så jättegrönt! Nåja, jag har ingen brådska.
Nu är det dags för middag. Rolf har kommit hem från stugan och jag hör hans mage knorra. Det blir torsk i någon form, jag gillar fisk!

Och förresten, jag tyckte jag var bättre i håret förrförra gången jag klippte mig, lite för kort nu. Men det råder naturen bot på, är väl OK till jul kan jag tro.

Kommentarer

Brittis sa…
En superhärlig dag, tydligen. Ja, vi har trevligt på målningen också, tycker jag.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!