Gud är god!

Jag greppade dammtrasan före frukost i morse, torkade ur fönsterbänkarna och kunde konstatera att i det här huset blir det skitigt, på förra stället blev det bara dammigt! Sen blev det dammsugning på övervåningen, frukost, och fortsättning på bottenvåningen. Kan inte förstå att det är så jäkla trist att städa numera. Ja, det har väl aldrig varit kul, men det var enklare att sätta igång då! Då var det lika varje fredag, ut med mattor, dammsugning och torkning av golv. Nu har jag inte veckostädning längre, nej snarare månadsstädning! Men det har jag sagt förut; Gud är nådig, han ger oss sämre syn med åren så vi inte ser skiten! Tack! Sämre minne också, så vi inte kommer ihåg när vi städade sist! (visst var det väl förra veckan??? eller?)
Sen blev det besök på kyrkogården. Det hade hunnit bli mörkt så det var såå vackert med alla ljusen där, men vi tände några också till minne av de våra. Tords arbete med tjocka släkten gör sitt till - många fler att tänka på.
Så var det dags att åka och helghandla. Det blir serranolindad fläskfilé med balsamicogrädde och rostade grönsaker i morgon. Låter gott tycker jag, hoppas våra gäster uppskattar det också. Och att jag lyckas steka köttet lagom länge och hårt, men som vanligt inga garantier.
Men innan det är middagsdags ska vi ta oss till stugan, jag måste syna av dagens arbete!
Ha en härlig helg alla! Halloween på er!

Kommentarer

Gunilla sa…
älskar dig lite mindre idag.. du ger mig dåligt samvete!!
Brittis sa…
Här hemma behövs också städas. Här är det mer än änglatofflor som ska bort. Tack för lånet av Roffe, förresten - nu har dörrfodren kommit på plats. De som borde satts upp för 6 år sedan. Men bättre sent än aldrig

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!