Är det sant????

Ryktet säger att vi ska få ett nytt friskvårdshus i Rättvik! Jodå, gamla realskolan ska kommunen bygga om för miljonbelopp - hur mycket har jag ingen aning om, men jag kan ju tänka mig att hygienutrymmen och ventilation går på massor med sköna tusenlappar. Så nu får Koppjärk och Comax konkurrens. Om ryktet talar sanning blir det ett företag från grannkommunen, vilket förra året gick med rejäl förlust, närmare miljonen!
Det där med att Koppjärk fick hemsjukvården, är väl ett sätt att hålla balansen i konkurrensen. Hur ska de kompensera Comax då?
Förhoppningen är väl att vi ska träna till förbannelse och bli friska och långlivade, men resultatet av det hela blir nog att vi står utan träningsmöjligheter efter en tid, då alla tre förmodligen får slå igen.
Rättviks kommun fortsätter att göra strålande affärer! Kanske, kanske, blir det någon från Rättvik som får jobb där så att kommunen får in några skattekronor....

Godnatt!
Och jag kommer att fortsätta på Koppjärk.

Kommentarer

Brittis sa…
Vilken såpa! Räcker det inte med fönster-skandalen?
M sa…
Jag är inte direkt förvånad...

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!