Minisemester

Har tillbringat några dagar i sommarstugan. Helt underbart i går, då solen lyste från en klarblå himmel och det droppade så skönt från tak och träd. Fåglarna kvittrade. Ja, en riktig vårdag - den första den här säsongen.
Tänk att det blivit så jättefint därute, Guben har gjort ett hästjobb med all snickring. Inte blev det sämre av målarfärg och tapeter. Och varmt och skönt har vi också. Helt perfekt känns det som. Lite småjobb är kvar, bl.a. målning av väggar och tak i storstugan, och utomhus förstås, men det är ju sommarjobb. Månntro om vi lyckas med att verkligen ha semester därute. Ja, jag klarar nog av det, jag är av naturen lite smålat, men Guben??? Den här våren/sommaren har vi massor med ved som måste tas om hand och en lillstuga som ska fixas till, men sen?
Har varit på träning idag, känner mig ganska stark men får så ont i ryggen. Undrar om det är den där kotan som halkar fel, så var det ju för några år sedan, men då var det värre ändå. Då kunde jag bara vara på benen i max en kvart. Själva träningen går bra men det är när jag står och går som det blir kaputt. En röntgen skulle nog vara på sin plats.
Så var det måndagsmålarna som stod på agendan på em. Men där är det också inspirationstorka totalt. Det är iaf kul att träffa de andra tanterna och fika och prata bort ett par timmar. Socialt. Och helt utan prestationskrav.
Guben kom precis hem, han har varit ute på promenad (läs: träningsrunda, det går ganska fort) efter stugbesök. Där blev det slipning och lackning av köksgolvet! Två gånger kvar...
Nu kom verkligheten ifatt, lite redigeringsjobb och lite jobb på klubben... Tvi vale, jag har verkligen blivit pensionär i sinnet! Sån påverkan har sommarstugan tydligen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!