Solen skiner i dag också

och nu kan jag nog tro på att våren är på G! Faran är väl att vi får all sol nu och till sommaren kommer regnet. Det gillar jag definitivt inte. Men tänka sig att om två ynka veckor så ska vi till Skåne för en veckas golf, då gäller det nog att ha röda bollar med sig. Det var bara några dagar sedan de talade om ett par dm snö därnere! Huvva!
Idag är det stugan som gäller. Vi var och införskaffade en ny (beg) soffa igår, bäddmodell med resårmadrasser, och den var jätteskön att sitta i också, det var ju huvudsaken. Passade bra med den gråa färgen, så vi är så nöjda. Så nu kan vi utan problem härbergera två personer, fler funkar också men då blir det madrasser på golvet än så länge.
Jag ska ta mina akvarellfärger med mig och kameran förstås, men det blir väl som vanligt, jag gör ingenting. Jo, vi ska ta hand om lite (läs mycket) ved de här dagarna och ta ner några granar också. Jag är förstås tveksam, det är jag alltid när det gäller träd - tar ju faktiskt 40 år för att återställas - och jag gillar att vara skogsägare! :-)
Dags att börja packa så smått och bestämma mat mm. I morgon em är vi bjudna på sen lunch hos våra kära grannar och kort- och golfkompisar. Frun i huset fyller år på måndag så vi får inte glömma gratulationerna!!
Nej, nu ska jag och guben ha en riktigt skön helg. Iofs så förstår jag inte varför vi begränsar 'sommarstugandet' till helgerna. Med tanke på att vi är sk statsanställda, så har vi egentligen obegränsat med tid. Men det är träning, bowling, målning, lite jobb..... Jag lyckas fylla mina dagar än så länge.
Igår var syster och jag och kollade in det nya galleriet i FK-huset. Galleristen heter Monica Mattsson och målar olja, olja på glas och sen gör hon blyinfattningar. De sistnämnda imponerade mycket på mig. Kul när det kommer något annorlunda hit till stan. Ja, stan, jag har bestämt mig för att kalla den här 'byn' för stad, då kanske det påskyndar expansionen lite. Tror inte att vi bara kan leva på sommarturister, måste till lite mer. Så positivt tänkande kanske hjälper?!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!