Dripp, dropp, dripp dropp...

Precis så lät det när jag vaknade 05.30  Försökte lägga mig på andra sidan och somna om igen men se, det gick inte. Gav upp och gick upp (!) istället. Försöker få lite ordning på datorerna, men varenda gång jag sätter mig där så fastnar jag på något helt annat. Den här gången skulle jag ha igång mitt mobila modem = betala veckosurf 99 kr, så jag kan ha 'den lilla nya' ute i stugan. Det är så pilligt med telefonen.
Problemet är att jag har två små svarta stickor, bägge från Telia, och jag hittar inte rätt sticka! Den ohittade är förmodligen den som jag har kontaktuppgifter på och som jag kan ladda, så nu sitter jag där med skägget i brevlådan så att säga och får väl fortsätta att pilla på telefonen några dagar till. Typiskt!
Idag är det vedsågardag, annars får vi frysa i vinter. Snåla jag sätter ju inte på elvärmen i tid och otid, nej, brasa ska det vara. Och en mulen dag som idag är idealisk för att fixa veden. Hoppas den torkar bara.
-------
Än rör han inte på sig särskilt mycket, Guben. Jag klagar inte, då kan jag få sitta här och leka en stund till. Förstår inte att jag låter honom bestämma när det är dags att sätta igång? Det är aldrig jag som säger; Är du klar, nu åker vi!
Ibland borde jag slå vär(l)den med häpnad och se till att han raskar på lite, men jag hinner ju aldrig....
Nu ska jag göra en affisch med inbjudan till vägmöte, så slutlekt för den här gången

Kommentarer

Brittis sa…
Du har rätt - brasved behövs minsann. Så kallt det är!
Bror sa…
Irriterande att den andre hinner före jämt va? :-)

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!