I civiliserade trakter några dagar...

Nyss hemkommen från stugan, Rolf är kvar där ännu ett tag. Ska till frissan och snygga till kalufsen litegrann. Sen är det golferi i kväll, få se om mitt ben är i form att bära mig runt nio hål. Det är inte helt OK, men med en linda på kanske det går? Vi får se.
I morgon är det gubens tur att spela, han är anmäld till gubbgolfen. Själv tar jag en latdag här hemma. Ska kanske tvätta alla fönster mellan också. Har ju blivit lycklig ägare till en Kärcher fönstertvätt. Som jag kan se är den verkligen att rekommendera. Fort och rent. Det är nåt som jag gillar.
Sommar i stugan är verkligen härligt, åtminstone i detta underbara sommarväder som har pågått under en längre tid. Jag gör inte många knop, lagar mat mest. Rolf är lite flitigare men han kan också sitta i solstolen en stund. Men huvudsaken att han tycker det är roligt det han gör.
Så ser jag fram emot att få ha alla barn (två!) med familjer några dagar, vet ännu inte hur länge, men de har väl semester några veckor kan jag tro :-) Den tiden kommer vi med säkerhet att tillbringa därute, hoppas vädret håller i sig.
Jag har skaffat mobilt bredband till min nya dator, men den släpper inte ut mig i etern. Jag är uppkopplad men kommer inte ut - är benägen att hålla med kära syster om Windows8. Knepigt att begripa sig på, men meningen är väl att man inte ska begripa nåt..., den ska väl liksom täcka alla behov. Inte mina, förstås.
Nåja, får väl hjälp snart (PeO?)!

Kommentarer

Brittis sa…
Härligt.
Jag förbereder min resa söderut.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!