Kvicksilver

fick jag lära mig häromdagen. Vaddå kvicksilver?! Jo, vi firar det idag jag och Rolf, 47 år! Det är två tredjedelar av mitt liv och lite till. Egentligen känner vi varandra mer än vad vi känner våra föräldrar. Jag hade dem inte i fyrtiosju år! Inte Rolf sina heller.
Tror att vi tillhör fossilerna numera - det är inte många som har samma partner i så många år.
Jag är glad och tacksam över att vi stått ut med varandra under den här tiden, hoppas vi får lika många lyckliga år till! Idag - ett udda årsjubileum - så bjöd jag Rolf på oxfilé med kryddsmör, champinjoner, sallad och råstekt potatis, därefter jordgubbar med grädde. Smakade gott.
Det innebär att alla jämna år faller på hans lott. Och 2016 när vi firar femtio, då ska han minsann få ta i! Jaja, nästa år också förstås. Man ska ta alla tillfällen till fest och firande!

Kram och nattis på er alla!

Kommentarer

Gunilla sa…
grattis till er båda!
Ni har nog inte bara haft tur.. ni har säkert fått jobba för det också..

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!