Ibland har storasyrran rätt...

men inte alltid. Dock den här gången.
Min nya laptop är utrustad med Windows8 som är lite knepigt i sig. Och inte blir det enklare av att den också har pekskärm.
Har kollat hjälpen och där får man ibland till svar att det kan hända si eller så. Jag tycker inte att det ska vara så. Men OK, om jag läser hjälptexten om och om igen och testar, så funkar det faktiskt. Men man ska komma ihåg alla svep och klick och vete f..n.
Det tar några timmars övning. Sökningen i åttan var ganska smart, den ska jag praktisera mera. Och där kanske taggar som Håkan propagerar för, fungerar. Men jag tror inte att man ska in i egenskaperna för filen och tagga, det gäller bara för foton, utan ge filen ett särskilt namn. Det är filnamnet den söker på, även på Google Drive. Tror jag! Hittar inte på ord i filen.

Småbröder har också rätt - ibland!

Kommentarer

Bror sa…
Google Drive söker i filer också. Givetvis kan man tagga både i filens metataggar OCH i filnamnet.
Jag sa…
om du söker via windows8-söken? Jag testade och det funkade inte!

Brittis sa…
Nu förstår jag varför du varit lite osynlig på sista tiden. W8:n är orsaken!
Anonym sa…
mig nämnde du inte..*L* kan det bero på att folk som alltid har rätt, är lite jobbiga? ;o)/G
Jag sa…
Söta anonym! Har du verkligen rätt NÅN gång??

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!