Sommaren över?

Idag är det sista augusti och jag vill inte att det ska vara höst ännu, men skillnaden är stor; från början av veckan då det var så soligt och varmt och till dagens mulna, svala väder. Lite regnstänk kommer också, även om regnet är välkommet, men jag vill iaf inte ha hösten.
Idag tog jag en promenad med kameran, försöker få lite inspiration. Men det är magert fortfarande. Har tittat igenom bilder från de senaste två åren och hittar i stort sett inte ett enda foto som jag tycker är vackert. Undrar vad det beror på?! Ålder? Depression? Flytt? Stress? Åldern kan jag ju inte göra så mycket åt, jag känner mig inte särskilt deprimerad, inte heller särskilt stressad även om det är mera rogivande ute i stugan. Då återstår flytten och jag måste erkänna att det finns färre inspirerande vyer här i centrum än i Tina. Och jag måste nog tillstå att vackra omgivningar främjar mitt bildseende. Sen har det varit mycket byggande och åkande under de här åren också (stress?).
Snart ska jag ta itu med ommöblering av vårt allrum för att få det mera funktionellt och då kanske jag kan ta tag i målarpenseln istället?! Men mellan tanke och handling är det ganska långt.......

Inte nog med att jag saknar bildseende, jag saknar svampseende också!
Jag är sur över alla kantareller som kryper ner och gömmer sig när jag kommer till skogen! Jag tittar alltid hoppfullt ut över mossan och tror att de ska ropa: Hallå, här står jag! Kom och plocka mig och mina kompisar! Men icke, inte en enda jäkla svamp ser jag och andra plockar kilovis. 

Kommentarer

Brittis sa…
Jag tror att du kan göra något helt fantastiskt av din lilla trädgårdsplätt på Ågatan. Det kan bli en fantastiskt avkoppling och ge fantastiska fotomotiv. Fram med fantasin, bara!

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!