Nyttig dag idag

Låg länge i morse, men det var nog bra. Kände för att fixa lite, eller rättare sagt, letade glödlampor mm i skrubben och där var en hiskelig oreda. Så nu har jag en låda för E27 och en för E14, en för batterier o laddare, en för elkablar o skarvsladdar, en för dammsugargrejer mm. Det jag saknar är etiketter på de olika lådorna, men det ska jag fixa. Få se hur lång tid det tar innan det är en 'förbannad röra' igen. Tro nu inte att det är fint i hela skrubben men nu hittar jag glödlampor iaf.
Stekte en färsk kyckling i lergrytan också, det doftar jättegott; vitlök, citron och timjan. Ska bli gott med potatis och sås till framåt kvällen. Lunchen blev en kålsoppa; lite bacon, en klyfta vitkål och en snutt purjo med grönsaksbuljong, ett par skvättar av kycklingbuljongen och lite salt. Och vatten förstås.
Ska snart ta mig (Rolf också förstås) över ån efter kaffe. Men först måste jag göra nåt åt håret! Hej så länge...

Kommentarer

Brittis sa…
"Över ån" - det var vi, det. Gissa om ni satt myror i huvudet på oss. Vi har inte bestämt oss än. Det finns 14 dagars returrätt.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!