Vad ska jag skylla på?

I flera dagar har jag letat efter två minneskort (!) till min kamera - kan för mitt liv inte minnas var jag lagt dom. Lika länge har jag letat efter instruktionsboken, även den till kameran. Och mycket längre tid har jag letat efter mitt enbensstativ, hittar inte det heller. Och i måndags la min nya dator av, bara sådär!
Men det allra värsta; jag har i två års tid tyckt att min micro varit jäkligt dålig. Det har bara blivit lätt varmt om maten har legat nere på tallriken, upptining har gått bra men värma mat, neej! IKEA-shit tänkte jag. Och började trycka på lite knappar. Gissa vad jag hittade! Knappen som ställer in värmen, den har hela tiden stått på det lägsta, 90 och det finns värden upp till 1000!!!! Jag hade väl GLÖMT att läsa bruksanvisningen förstås - och det får Håkans påståenden om att jag bara trycker på knappar, på skam! Men nu trycker jag.
Och det gjorde jag på datorn också och vips så hade jag lagat den! Jag som legat sömnlös i natt bara för att jag skulle leta på kvittot och lämna in den på garantireparation. Jag hittade kvittot i alla fall. Och när jag letade efter det så hittade jag instruktionsboken till kameran också. 
Det är nog så att det inte bara är minneskorten jag förlorat, det är minnet också!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!