Fars dag

Igår kväll blev vi bjudna på andra sidan ån på Farsdags-middag. Gott och jättetrevligt. Spelade flipper och dart. Jag förlorade på allt men vad gjorde det, var lika glad ändå.
I morse steg jag upp vid åtta för att förbereda middagen så att jag kunde åka med till stugan. Det var ju skapligt väder så jag tog kameran med liksom lite lunchmat och vatten. Rolf försökte täta på altanen så att inte småfåglarna kan komma in - hoppas han lyckades för det är inte så kul med fågelshit på möbler och matta. Jag åker ju alltid på eldning och kaffekokning, oftast iaf, men det blev tid för några foton också.
Som tema nästa gång på fotoklubben har vi 'Lång slutartid' och det testade jag lite på gräset som viftade lite lätt och så provade jag att foto några fåglar, vi har ju satt upp fågelrestaurang där ute och som gäster hade vi talgoxar, en- eller talltita, domherrar, blåmesar, gröngöling och vanlig hackspett. Men jag måste skaffa mig ett rekorderligt stativ, det är svårt att träffa rätt med handhållet.




Vi åkte hem ganska tidigt för middag, sedan blev det nya Persbrandt-filmen 'Mig äger ingen'. Ofrivillig censur ett par gånger under filmen, det förstörde en hel del, men den var OK och naturligtvis var det en snyftare. Så där ska inga barn behöva ha det. Men jag tyckte synd om fadern (Persbrandt) också förstås.
I kväll har vi sett Bron, den är spännande! 

F.ö - hoppas alla pappor haft en bra dag och mina tankar går även till min egen pappa som har varit borta så länge nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!