Jag kan se en ljusning....

Har tömt bokhyllan, flyttat de sektioner vi ska ha kvar och dessutom fått sängen på plats. Rockaden ordnad efter mycket stön och stånk. Ser ut som om jag kommer att bli nöjd i slutändan... Men visst ser det för jäkligt ut fortfarande! Kartonger och prylar. Och mycket av det där vill jag ju ha kvar. Få se hur jag löser det. Ja, jag skriver jag, för om jag låter 'vi' ta hand om det så åker det mesta på tippen. Kanske helt rätt förstås...

Vi har nog bestämt oss för Telias bredband med IP-telefoni och före den 17 nov får man mobilt bredband m 10 GB/mån för 99 kr och då ingår en liten dosa (router) som vi kan använda i stugan bl.a och koppla till övriga datorer vi vill ha där. Så tror jag iaf att tekniken fungerar. Men säker är jag inte, det är komplicerat det här.
Vad gäller TV så har min ekonomiske man diskuterat sig till ett bra avtal med Viasat under de närmaste 12 månaderna, det slår nästan min uppgörelse med bilförsäljaren i mitten av 70-talet! Men det är för jäkligt så mycket TV, telefoni och internet kostar per år! Mycket svårt att komma undan med en tusenlapp per månad. Och somliga har över 2.500 kr. Det innebär 30000 kr per år! Nej, nån jäkla ordning får det lov att vara. Röksignaler är kanske en lösning, åtminstone vintertid.

Kommentarer

Brittis sa…
Det blir mycket fint när ni är klara med "städningen".
Beträffande det där elektroniska så vågar jag inte ens räkna ut hur mycket det kostar för då får jag livsvarig hicka.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!