Nostalgi


Tror att jag måste vara lite mer ihärdig med mitt bloggande. Har suttit och kollat in mina första inlägg på den här bloggen, från november 2004, då vi åkte till Thailand. Riktigt skoj att läsa och uppleva i minnet igen. Även om jag oftast tycker att jag inte har nåt att skriva om, så är det kul att läsa om några år. Har ju förstått att det man skriver på nätet aldrig försvinner. Både på gott och ont!
Idag var det ätdag - försöker ju med 5:2 och det går bra, dessemellan LCHF. (Allt för att kunna minska på mina blodtrycksmediciner och det har gått RIKTIGT bra, har tagit bort ½ tablett! Yippie! Så nu är det bara att hålla i.) Problemet var att vi kom ur sängen lite sent och därmed också sen frukost, då kom Rolf på att vi skulle åka till stugan och IKEA för jag vill ha en ny bokhylla. Det blev mitt i lunchtiden och då fick det bli en seafoodsallad på Kupolen. Alldeles för mycket mat för mig men jag hoppade iaf doggybagen :-)) utan lämnade istället. Fick då sms från syster BM om ärtsoppa kl 18. Lät väldigt trevligt så vi tackade ja förstås. Men först skulle bokhylla inhandlas.

BILLY Bokhylla IKEA Med smala hyllor utnyttjar du effektivt mindre väggytor och låter de små sakerna ta liten plats.
Det skulle jag fixa medan Rolf var på Biltema. Naturligtvis hittade jag nya alternativ när jag väl hamnade bland bokhyllorna och jag föll för Billy i ek, 202 cm hög och 80+40 cm bredd. Med luckor..... Det var ju inte vad jag hade bestämt hemma, så Rolf tillkallades och tillsammans bestämde vi att det blev INGENTING. Vi ska testa med den vi redan har, ev ge den en ny färg. Men det blir nog bra tror jag. Och förhoppningsvis så luras jag inte ut på något äventyr i morgon så vi kan få den på plats och allt annat också. Här ser ut som en rövarkula och det märkliga är att min ordningssamme man säger att det inte gör nåt så länge som vi kommer fram till våra fåtöljer! Och det gör vi ju.
På Hvilan följde trevlig samvaro och god ärtsoppa (själv var jag mkt sparsam med ärterna, inte riktig LCHF tror jag). Tack kära syster och svåger!
Nu börjar det bli kväller och jag får ta nya tag i morgon - både med möblemanget och Net1-funderingarna.
Sov gott!

Kommentarer

Brittis sa…
Jag blir lite avis på ert besök på IKEA i Borlänge. Jag vill också dit snart och botanisera.

Ni lyckades minska mängden ärtsoppa så att det räcker lagom till en middag till oss. Jättebra! Skulle vi äta upp all den där ärtsoppan jag kokade hade jag aldrig mer velat se åt en tallrik ärtsoppa. Det koket påminner mig om den där historien om mannen som skulle laga till pannkakssmet och det hela slutade i att han behövde hela badkaret för sin smet.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!