VM på snöskor

Ja, det blir det i morgon här i Rättvik. Gick Storgatan fram nu på eftermiddagen och såg hur de byggt avspärrningar längs gatan och hur de fyller på snö. Igår körde de bort snön och idag lägger de tillbaka den.
Gatan är avstängd förstås liksom Enåbron och delar av Kvarngatan.Så här såg det ut nu på kvällen, undrar om de får till det tills i morgon.

Jag och säkert många med mig tycker att det här är ett jippo bara, men jag har förstått att det är ganska stort nere i Europa.
Jag måste förstås ut och heja på för Marit, lillflickan (snart 40 !) ska vara med, och hon har aldrig stått på ett par snöskor. Men hon har tränat bra, både löpning och en del skidor så jag hoppas att hon pallar. Det är säkerligen en hel del teknik också.
Men jag ska hejja på henne!
Återkommer med hur det går/gått.

Oj då! Jag missade invigningen - fick se fyrverkeriet från balkongen!

Kommentarer

Gunilla sa…
vilka roliga grejer Rvk hittar på!!*impad* Ta mycket kort på Mala.. jag vill också se ju. Videofilma med kameran, kanske???

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!