Är bloggen död?

Mina bloggar är ganska döda, förutom den här som jag försöker väcka till liv igen. Samma med dem som jag har på mina länklistor  - inte alla, men en hel del - har inlägg som är två, tre, fyra år gamla och sedan - ingenting. Jag vet också att det är jättemånga som håller igång och är välbesökta, men ändå!
Är det Facebook som har lagt rabarber på allas intresse? Där gillar vi och delar, allt sånt som intresserar oss eller gör oss upprörda.  Och det gör att vi blir analyserade och klassificerade in i minsta detalj; ålder, kön, intressen, politiska åsikter.... och blir ett offer för riktad reklam, nej det tänker inte jag fortsätta med iaf. Inga fler tummen-upp från min sida längre även om jag kommer att fortsätta kolla fejjan - det är svårt att låta bli! Men Google är väl inte bättre, där har vi 'plussen', de registrerar också våra åsikter kan jag tro. Har jag fel?
Därför - det här med #blogg100 är bra!


13/100

Kommentarer

Bror sa…
Blogg och FB är väl två olika sätt att kommunicera på. FB är ett brus, en stad. En blogg är väl mer en anslagstavla, lite mer en monolog. Det ena utesluter inte det andra. Sen kanske "staden" är mer lockande?

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!