Den som söker han finner...

Har letat och funderat; var är min urgamla kopparbalja? Stulen, bortappad, donerad till någon av flickorna? Nejdå, jag hittade den där jag lagt den - i kartongen med kopparsaker som fanns i garaget och har funnits där de senaste sex åren! Glad var jag för nu skulle alla mina orkidéer ner i den, det såg alldeles för rörigt ut på mitt blombord. Men den behövde en puts. Började med Häxans kopparputs men insåg snabbt att det var ett mastodontjobb. Sökte då på nätet och hittade husmorstipset att använda vinäger och salt. Sagt och gjort! Ärgen försvann i ett nafs men den skulle behöva lite mera putsande för jag saknade den vackra kopparröda färgen, den blev mer rosa. Men OK då, så fick det bli!
Ett bra tips verkligen!


21/100

Kommentarer

Anna sa…
De var alltså inte jag 😘
Brittis sa…
Bra och snygg förpackning. Glöm dock inte att skydda växterna för kopparn. Koppar är rena rävgiftet i större mängder.
Brittis sa…
Bra och snygg förpackning. Glöm dock inte att skydda växterna för kopparn. Koppar är rena rävgiftet i större mängder.

Populära inlägg i den här bloggen

..Du har plats 16 i kön...

Magsjuka

Åh vilken lycka!